Main types of Insurance

Om skadan är framme

Om något händer vare sig det är att någon far illa eller om något går sönder är det bra att du hör av dig till oss så fort det går. Vi förstår att det inte alltid är prioriterat att göra det och det är givetvis okej men ju snabbare du hör av dig ju snabbare kan du finna ro. Våra skadehandläggare hjälper dig med alla frågor gällande din försäkring hos oss och med vad som har hänt. En skadeanmälan kommer att göras och sedan kommer du få papper utskickade att fylla i vilket är ett måste men vi kan lova att vi har gjort det så enkelt och smidigt det bara går. Skulle du undra över något medan du fyller i så kan vi hjälpa dig via telefon.

Vid olycka

Om du eller någon i din familj är med om en olycka måste du först och främst kontakta räddningstjänsten om olyckan kräver det. Är det en mindre olycka kan det vara nödvändigt att uppsöka läkarvård på din närmaste akutmottagning eller vårdcentral. När detta är gjort är det viktigt att du kontaktar oss så fort du får chansen och upprättar en skadeanmälan. När skadeanmälan är gjord skickar vi ut rätt blanketter som du ska fylla is. Kom ihåg att det är viktigt att du sparar eventuella kvitton för utgifter som du är berättigad att få tillbaka. Är du osäker om din försäkring täcker vissa utgifter hör av dig till oss så kan vi svara på alla dina frågor. En tumregel är att alltid spara kvittot och skicka in det så är du säker på att aldrig missa kompensation som du har rätt till.

 Vid skada2016-05-19-1463647608-1254725-business

Vid skada på din egendom är det viktigt att du först och främst kontaktar rätt räddningstjänst om detta krävs. Eventuellt kan det behövas att du kontaktar polis eller kommun i vissa fall. Som kund kan du alltid få tips av oss när du upprättar en skadeanmälan vilka du kan komma att behöva kontakta. Spara alla kvitton även de som du inte tror försäkringen täcker, ibland har du större skydd än vad du tror så ta det säkra före det osäkra och skicka in alla kvitton till oss. Är läget akut och du inte har någonstans att bo hjälper vi dig att hitta boende som betalas. Ring in till oss så hjälper vi dig med en gång.

Vid stöld

Det viktigaste att göra vid stöld är att upprätta en polisanmälan. Det är inte förens detta är gjort som vi kan börja handlägga ditt ärende. Så fort vi vet vad som har hänt kommer ditt ärende att handläggas med expressfart så du kan bli kompenserad för din förlust. Beroende på vilket ärende det gäller, och varje ärende är unikt, kan det ta olika lång tid att lösa. Vi finns dock med dig varje steg på vägen och informerar dig hur det går.